بهترین ایده ها برای محوطه سازی صنعتی

محوطه سازی صنعتی:

محوطه سازی و یا معماری منظر یکی از چالش های بزرگ و مهم در ایجاد یک محوطه با نشاط هست که تنها در باغ ها، ویلاها و حیاط منازل خلاصه نمی شود. بسیاری از کارخانه داران برای ایجاد انگیزه و بالابردن روحیه کارکنان خود و همچنین دادن دید مناسب به مشتریان داخلی و خارجی خود، محوطه سازی در اطراف سوله و در شهرک های صنعتی را یک امر ضروری می دانند.

استفاده از بتن منقوش یا مهر خورده (گزینه مناسب):

بتن منقوش، که معمولاً بتن بافتی یا مهر خورده نامیده می شود، بافت هایی مانند چوب، سنگ، موزاییک و سنگ فرش را تکرار می کند. تنوع گسترده ای در انتخاب الگوها و رنگ ها، آن را برای زیبایی در محوطه شهرک های صنعتی، اطراف سوله های صنعتی، مسیرهای رانندگی و سایر موارد محبوب کرده است. علاوه بر این، یک گزینه سنگ فرش ارزان قیمت است که نسبت به سایر مواد به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد.

اگر شما صاحب کارخانه و یا سوله صنعتی هستید، احتمالا از خودتان میپرسید که آیا بتن مهر خورده گزینه مناسبی هست یا نه؟ به همین خاطر پیشنهاد می شود مزایای استفاده از این نوع کفسازی را مطالعه کنید:

  • مقرون به صرفه تر از سنگ طبیعی، آجر، پیاده رو بتنی و دال بتنی پیش ساخته
  • فضاهای پیاده رو بیرونی را افزایش می دهد و به ارزش کارخانه (سوله صنعتی) شما می افزاید
  • گزینه های تقریباً نامحدود از الگوها و رنگ ها را ارائه می دهد
  • در صورت استفاده با افزودنی غیر لغزنده، مقاوم در برابر لغزش است
  • با دوام و با کیفیت است
  • و نسبتا اجرای آن ساده است

بتن استامپی

آجر:

یکی از گزینه های کف سازی استفاده از آجر است. آجرها علاوه بر استفاده در دیوار و یا برخی سقف ها می توانند به عنوان گزینه ای برای کفسازی انتخاب شوند. ولی بهتر است قبل از انتخاب به موارد زیر توجه شود:

  • در مقابل رطوبت ضعیف هستند و نیاز به مراقبت دارد.
  • گزینه راحتی برای کفپوش نمی باشد.
  • شاید مبلمان شما روی آجر راحت نباشند
  • می توانید با استفاده از روکش آنها را براق کنید
  • احتمال شوره زدن کف بالاست

محوطه سازی با آجر

کفپوش بتنی (گزینه مناسب):

از کفپوش های بتنی می توان در طرح ها و رنگهای مختلف برای مسیر پیاده رو ها استفاده کرد. در این روش بعد از متراکم سازی خاک بستر و تراز کردن آن بتن مگر بر روی سطح با عیار 150 ریخته می شود و سپس ملات ماسه و سیمان به نسبت 6 به 1 به ضخامت 4 سانتی متر ریخته می شود و کفپوش های بتنی بر روی آن نصب می شوند. آنها را با عنوان کفپوش بتنی یا موزاییک بیرونی نیز می شناسند و یکی از عوامل مهم در کیفیت آنها نوع ساخت آنها می باشد. کفپوش هایی که به روش پرس تر تولید می شوند نسبت به روش پرس خشک و روش قالب درجا از دوام و مقاومت بیشتری برخوردارند.

کفپوش بتنی

استفاده از بتن سخت رنگی (گزینه مناسب):

یکی از گزینه های مناسب و با کیفیت برای اطراف سوله ها و بویژه محل هایی که در معرض ترافیک و بارهای سنگین ناشی از ماشین آلات و محصولات کارخانه قرار دارند، استفاده از بتن سخت و بتن سخت رنگی می باشد. این کفپوش با اجرای صحیح کفسازی بتنی بسیار کاربردی، زیبا خواهد بود. همچنین امکان استفاده از پودر سخت کننده رنگی بتن به روش بتن استینسل نیز وجود دارد که روشی به صرفه و زیبا برای محوطه سازی صنعتی محسوب می شود.


برای مشاهده ی قیمت و خرید انواع بتن سخت رنگی اینجا کلیک کنید

بتن سخت رنگی

موزائیک:

موزاييك از تراكم و قالب زدن ملاتى شامل مصالح سنگى و سيمان به وجود مى آيد. معمولاً موزاييك ها به صورت چهار گوش ساخته شده و در انواع سنگ دار، شيار دار، شسته و پلاكى توليد مى شود. استفاده از موزاییک به عنوان راههای دسترسی به مناطق مختلف محوطه یک کارخانه صنعتی می تواند گزینه دیگری باشد.

کف سازی با موزائیک

برای مطالعه ی بیشتر درباره ی انواع کفپوش صنعتی اینجا کلیک کنید

استفاده از سنگ:

سنگ تراشیده شده که به کاشی سنگ نیز معروف است، مشابه سنگ فرش است ، اگرچه به شکل مربع یا مستطیل برش داده می شود. به دلیل فرم هندسی و چیدمان آن، سنگهای تراش خورده برای کاربردهای رسمی بیشتر از سنگ فرش های ناهموار استفاده می شوند. دارای صورت های صاف و لبه های مربع شکل است و می توان آن را به صورت ردیفی مساوی یا با فاصله از هم نصب کرد. از این نوع کف سازی با توجه به هزینه بالای آن معمولا برای مساحت های کوچک استفاده می شود.

محوطه سازی با سنگ

دال های بتنی پیش ساخته (گزینه مناسب):

استفاده از دال های بتنی در فضاهای بیرونی سوله و محوطه سازی صنعتی می تواند گزینه مناسب و مدرن محسوب شود. دال های بتنی با توجه به معماری و شرایط آب و هوایی هر منطقه گزینه های متنوع و کاربردی فراوانی را در اختیار کارفرما قرار می دهد. دال های بتنی از محیط های مرطوب و بارانی تا محیط های گرم و خشک کاربرد دارد.

محوطه سازی با بتن

ارسال نظر
Twitter
Telegram
WhatsApp

پروژه ها


اجرای بتن سخت ضدسایش ملاتی آبی
اجرای بتن سخت دکوراتیو فرودگاه بجنورد
اجرای بتن سخت ضدسایش ملاتی طوسی و قرمز
اجرای بتن سخت دکوراتیو اداره برق خراسان شمالی
کف سازی اماکن ورزشی
اجرای پوشش WE.GLASS

اطلاعات تماس