مقالات

انواع کفپوش بتنی ،روش اجرا و نمونه کار

کفپوش بتنی معمولاً کفی است که در آن یک دال مسطح از بتن تشکیل می شود که یا در محل ریخته می شود یا در کارخانه پیش ساخته می شود. میلگرد که به عنوان فولاد تقویت کننده  نیز شناخته می شود، یک میله فولادی یا تعدادی از سیم های فولادی است که اغلب برای تقویت بتن استفاده می شود. با توجه به اینکه بتن از نظر فشاری قوی است اما از نظر کشش نسبتاً ضعیف است. با ادغام میلگرد در بتن، قادر به حمل بارهای کششی و در نتیجه افزایش مقاومت کلی می باشد.

بتن پولیشی|ویگلس مزایا و کاربردها

 سیلر نفوذگر کریستالایزر سطوح سیمانی که با نام های  بتن پولیشی | بتن صیقلی ، ویگلس، گلیزینگ، واکس بتن و بتن صیقلی شناخته میشود کف بتنی براق است که در سال‌های اخیر به عنوان گزینه‌ای جذاب برای فضاهای مسکونی، تجاری و صنعتی ظاهر شده است، زیرا نگهداری و تمیز کردن این کف‌ها آسان است و همچنین در مقایسه با سایر گزینه‌های کفپوش مقرون به صرفه است. بتن پولیشی بسیار شبیه بتن استاندارد است که چگال‌کننده‌های شیمیایی به آن اضافه می‌شود تا منافذ را پر کند تا ماتریکس متراکم و بادوام ایجاد کند. سپس سطح با استفاد ه از پولیش پد صیقل داده می شود تا یک کف بتنی برق، درخشنده و پرداخت شده حاصل شود.

 

افزودنی های بتن و انواع آن

افزودنی های بتن ، مواد شیمیایی یا افزودنی های ساختنی هستند که در طول اختلاط بتن برای افزایش خواص بتن تازه یا سخت شده ، مانند کارایی ، دوام یا استحکام اولیه و نهایی استفاده می شود.

از تقسیم بندی های رایج افزودنی های بتن می توان به افزودنی های بتن زودگیر کننده ، افزودنی های بتن دیر گیر کننده ، افزودنی های بتن  هواساز ، افزودنی های بتن پوزولانی ، افزودنی های بتن  ضد رطوبت ، ضد شستشو نام برد. 

ابزارآلات کفسازی

 

ابزارآلات کفسازی یا ابزارآلات بتن ، لوازم یا ادوات و دستگاههایی است که جهت تسهیل عملیات کفسازی و کف سایب روی سطح بتن استفاده می شود.از آنجا که بتن کف سازی از مواد خورنده و رنگ های شیمیایی که خورندگی بالایی دارند تشکیل شده است ، بنابراین نیازمند این است که این ابزارآلات از مقاومت به خورندگی بالا و سختی مناسب و چقرمگی خودبرخوردار باشند تا حین عملیات کفسازی طول عمر بیشتری داشته باشند.
 

هاردنر بتن

 نوعی پودر پایه سیمانی سخت کننده میباشد که به صورت دست پاش بر روی بتن تازه اجرا شده ،پخش میشود. تمامی طوح که بر روی آنها پودر سخت کننده خشک پاش اجرا شده ،پس از عملیات پرداخت کاملا صاف ،یکدست و مقاوم در برابر سایش میگردند.

 

روان کننده بتن|فوق روان کننده بتن

 

فوق روان کننده بتن ، مایعی بر پایه پلی کربوکسیلات اتر می باشد که یک کاهنده قوی نسبت آب به سیمان و افزایش دهنده اسلامپ و کارایی بتن میباشد. استفاده از این محصول باعث افزایش مقاومت ، نفوذناپذیری و دوام بتن می شود. در این محصول با توجه به بنیان شیمیایی و میزان ماده موثر آن، از نظر کیفیت کار، میزان مصرف مواد و هزینه های تمام شده، بسیار مناسب و مقرون به صرفه میباشد. فوق روان کننده فاقد کلر بوده و مطابق با استاندارد  ASTM C-494 Type A,F و استاندارد ملی ایران به شماره (2930) و سایر استانداردهای بین المللی می باشد و با انواع سیمان ها سازگار است.

کف سازی پارکینگ،انواع کفپوش پارکینگ و مزایا

برنامه ریزی برای کفپوش گاراژ به اندازه برنامه ریزی برای کفپوش خانگی مهم است. مهم گزینه های کفپوش موجود در بازار برای پارکینگ مناسب نیستند.کفپوشهای مقاوم ، سخت و بادوام که بتواند در برابر هرگونه آب و هوا مقاومت کند و در برابر لکه ها مقاوم باشد.

کفسازی صنعتی چیست؟مزایا و روش اجرا

سیستم های کفسازی صنعتی برای تاسیسیات صنعتی سخت ترین   کار را در ساختمان دارند.آنها باید در برابر ترافیک مداوم مداوم و سایش مکانیکی ک همواره در معرض مواد خورنده و سایش مکانیکی که همواره در معرض مواد خورنده ، درجه حرارت  بالا و ضربه شدید هستند مقاومت کنند. اگر کف نتواند فشار وارده را تحمل کند همه موارد دیگر به خطر می افتد.

کاربرد،انواع و اجرای بتن سخت رنگی

هنگامی که پودر بتن سخت رنگی (سخت کننده رنگی بتن) صاف میشود، یک سطح بتنی رنگی ایجاد میکنند که در برابر هوا، سایش و ضربه و فشار طبیعی مقاوم است.هنگامی که پیمانکاران یه یک  پوشش سخت با ترمیم آسان برای یک سازی بتنی احتیاج دارند،       از بتن سخت رنگی به عنوان کفپوش مناسب و بادوام استفاده می کنند.

 

بتن رنگی چیست؟کاربرد،اجرا و روش ساخت آن

هنگامی که پودر بتن سخت رنگی (سخت کننده رنگی بتن) صاف میشود، یک سطح بتنی رنگی ایجاد میکنند که در برابر هوا، سایش و ضربه و فشار طبیعی مقاوم است.هنگامی که پیمانکاران یه یک پوشش سخت با ترمیم آسان برای یک سازی بتنی احتیاج دارند، از بتن سخت رنگی به عنوان کفپوش مناسب و بادوام استفاده می کنند.

کفسازی سوله،روش اجرا و انواع کفسازی سوله

نوع کف و اجرای کفسازی سوله را نوع کاربری سوله تعیین میکند هر سوله با توجه به هدف ساخت می تواند کفپوش متفاوتی داشته باشد. مواردی مانند نوع کارایی،تردد،ترافیک ،ماشین آلات و ابزارهای سنگین تاثیرگذار خواهد بود.

پودر سخت کننده بتن چیست؟کاربرد و اجرای آن

نوعی ترکیب پودری سیمانی محسوب میشود که به دو روش ملاتی و خشکه پاش می تواند با قرارگرفتن بر روی بتن تازه مورد استفده قرار بگیرد و از این طریق موجب دوام و پایداری بیشتر سطوح کفسازی میشود.

بتن دکوراتیو(بتن استامپی،بتن منقش)

نوعی ترکیب پودری سیمانی محسوب میشود که به دو روش ملاتی و خشکه پاش می تواند با قرارگرفتن بر روی بتن تازه مورد استفده قرار بگیرد و از این طریق موجب دوام و پایداری بیشتر سطوح کفسازی میشود.

انواع کفپوش صنعتی و کاربرد آنها

در انتخاب کفپوش باید دقت داشت که پوشش کف با اهداف استفاده از آن، متناسب باشد و با توجه به نوع زمین (خشک،نیمه خشک،مرطوب) و نوع استفاده و همچنین محل مورد استفاده ی کف انجام گیرد تا بتواند نیازها و خواسته های مورد نظر را برآورده نماید و در عین حال بادوام باشد.

اجرای بتن سخت ملاتی و خشک پاش

روش های اجرای بتن سخت: برای پایدن پودر بتن سخت دو روش معمول وجود دارد. یک روش استفاده از روش خشکه پاشی(dry-to-wet) و دوم روش ملاتی(dry-to-wet) می باشد.

 

اجرای بتن سخت ملاتی و خشک پاش

روش های اجرای بتن سخت: برای پایدن پودر بتن سخت دو روش معمول وجود دارد. یک روش استفاده از روش خشکه پاشی(dry-to-wet) و دوم روش ملاتی(dry-to-wet) می باشد.

 

بهترین و ارزانترین روش برای کفسازی محوطه

بتن به دلیل استحکام و دوام بالا یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی در سراسر جهان است. برای محوطه های باغ ، ویلا و حیاط این مزین را دارد که یکی از متنوع ترین متریال موجود برای کف سازی فضاهای خارجی می باشد.

آرملات چیست؟ قیمت و نحوه اجرای آرملات کف

آرملات یا هاردملات چیست؟ روش اجرای کفپوش آرملات و عوامل موتر در قیمت گذاری آرملات چه می باشد.