کف سازی پارکینگ، انواع کفپوش پارکینگ و مزایا

کفسازی پارکینگ

افراد به سختی اهمیت کفپوش را برای گاراژها تشخیص می دهند. کفپوش گاراژ یا پارکینگ به دلیل حرکات وسایل نقلیه سنگین معمولاً تحت فشار زیادی قرار می گیرد. کف ها به راحتی لک می شوند و باعث می شوند کل محیط اطراف چندان جذاب نباشد. برنامه ریزی برای کفپوش گاراژ به اندازه برنامه ریزی کفپوش خانه مهم است. همه گزینه های کفپوش موجود در بازار برای پارکینگ مناسب نیستند. کفپوشهای مقاوم، سخت و بادوام که بتواند در برابر هرگونه آب و هوا مقاومت کند و در برابر لکه ها مقاوم باشد، به عنوان گزینه های کفپوش برای پارکینگ ها توصیه می شود. در ادامه به بررسی پنج گزینه توصیه شده برای کف سازی پارکینگ می پردازیم.

کف بتنی صیقلی (بهترین گزینه):

کفپوش بتونی صیقلی بهترین گزینه برای گاراژها است. کفپوش بتنی به طور کلی سخت و مقاوم است. آنها بدون فشار و سایش می توانند تحت فشار زیاد عمل کنند. کف های بتنی قیمت کمتری دارند و به راحتی در دسترس مشتریانی با بودجه کم هستند. سطوح بتنی صیقلی براق و ظریف به نظر می رسند و ظاهر زیبایی دارند. پوشش های بتنی صیقلی معمولاً ضد لک بوده و به راحتی تمیز می شوند و این امر بهترین گزینه برای کفپوش پارکینگ است.

حتما بخوانید: پولیش پد

مزایای کف سازی بتنی پارکینگ:

  • ضد لغزش در شرایط مرطوب یا خشک برای ایمنی عابر پیاده و وسایل نقلیه
  • مقاوم در برابر صدمات ناشی از آب ، نمک زدایی و پتروشیمی ها
  • مقاومت در برابر درجه حرارت شدید از جمله شرایط یخ زدگی / ذوب و گرمای شدید
  • برای ساخت و سازهای جدید و سطوح موجود نیاز به تعمیر
  • گزینه هایی برای خط کشی ، فلش های جهت دار و علائم ایمنی

دیگر جوانب مثبت کفهای بتنی:

  • نگهداری کم: همان خصوصیاتی که کف بتنی را بسیار مقاوم می کند، مراقبت از آنها را نیز آسان می کند. کف های بتنی که به طور صحیح اجرا شده اند، گرد و خاک، ذرات، لکه ها، نشت ها و اثرات سخت را از بین می برند. کمی پاک کردن و تی کشیدن نمناک همه آن چیزهایی است که برای تازه به نظر رسیدن این کف لازم است.
  • کف های گرم شده: برای ساخت و ساز جدید و یا ریختن بتن روی یک سطح، شما می توانید گرمای تابشی را اضافه کنید – یعنی لوله های آب گرم تعبیه شده در بتن برای ایجاد کف گرم و راحت.
کفپوش بتنی پارکینگ

کفپوش اپوکسی (گزینه ای هوشمندانه و عملی):

کفپوش اپوکسی کاملاً امکان پذیر و یک انتخاب هوشمندانه برای برای کفپوش است. اپوکسی یک پوشش سخت و با دوام است که می تواند در اکثر کف ها مورد استفاده باشد. می توان از آن در کفهای بتنی استفاده کرد.کفپوش اپوکسی در بسیاری از رنگهای جذاب موجود است و به راحتی تمیز می شود. قبل از اقدام به اپوکسی اطمینان حاصل کنید که کف زیرین (کف سازی) در برابر رطوبت مقاوم باشد و هیچ رطوبتی مشاهده نشود. اپوکسی برای کف هایی که رطوبت را جذب می کنند مناسب نیست  و مشکل اصلی این کفپوش قیمت بالا و عمر کم آن است .

کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش لاستیکی  (نصب آسان):

کفپوش های لاستیکی مانند تشک انعطاف پذیر می باشند. این نوع کفپوش به راحتی قابل نصب است. کفپوش های لاستیکی انعطاف پذیر بوده و دارای الگوهای جذاب بهم پیوند خورده هستند تا استحکام و ثبات بیشتری را برای کف فراهم کنند. اینها بیشتر در ابعاد 12 × 12 اینچ یا 24 × 24 اینچ در دسترس هستند. کفپوش لاستیکی نیاز به نگهداری کمتری دارد و به راحتی تمیز می شود. عملی ترین گزینه با قیمت مناسب، کفپوش لاستیکی است. آنها می توانند در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی مقاومت کنند. از این کپوش ها می توان در هر طبقه فرعی مخصوصاً کف بتنی نصب و استفاده کرد. از دیگر مزیت های مهم آن می توان به مقاوم بودن در برابر ضربه و تعویض سریع و آسان قطعه آسیب‌دیده اشاره کرد.

کفپوش لاستیکی

کفپوش وینیل (PVC) (مناسب گاراژهای کم ترافیک):

انتخاب کفپوش وینیل برای گاراژها اصلاً انتخاب اشتباهی نیست. اگر گاراژ شما با ترافیک و فشار سنگینی روبرو نیست، کفپوش وینیل با روکش اورتان بهترین گزینه است. این کف ها انعطاف پذیر و راحت هستند. با انتخاب رنگ ها مختلف وینیل که در بازار موجود است، می توانید جلوه ای منحصر به فرد به گاراژ خود ببخشید. کفپوش وینیل به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد و تمیز کردن آن با مواد تمیز کننده موجود در خانه بسیار آسان و راحت است.
کفپوش pvc

کفپوش سنگی (گزینه ای عالی اما گران قیمت):

کفپوش سنگی مانند ماسه سنگ ، گرافیت و سنگ فرش گزینه های بسیار خوبی برای گاراژها هستند اما کمی گران هستند. کفپوش سنگی در زمستانها بسیار سرد است از این رو توجه به بودجه و شرایط آب و هوایی محل قبل از انجام کفپوش سنگی برای گاراژ، امری بسیار مهم است. کفپوش سنگی مقاوم و با دوام و در طرح های چشم نواز و رنگ های دلپذیر موجود است.

کف سازی پارکینگ با سنگ
ارسال نظر
Twitter
Telegram
WhatsApp

پروژه ها


اجرای بتن سخت ضدسایش ملاتی آبی
اجرای بتن سخت دکوراتیو فرودگاه بجنورد
اجرای بتن سخت ضدسایش ملاتی طوسی و قرمز
اجرای بتن سخت دکوراتیو اداره برق خراسان شمالی
کف سازی اماکن ورزشی
اجرای پوشش WE.GLASS

اطلاعات تماس